
VOORUIT IS NIET ALTIJD RECHTDOOR.
Onze positie
Wij werken in opdracht van slachtoffers, rechtsbijstandverzekeraars en regresnemende instanties als werkgevers en gemeenten. Wij doen ons werk zorgvuldig en moeten uw persoonsgegevens verwerken en verliezen uw privacy daarbij niet uit het oog bij de behandeling van uw letselschade.
Hoe gaan wij om met medische informatie?
Vanzelfsprekend willen wij ten behoeve van de regeling van uw schade, weten hoe het met u gaat en dienen ook medische gegevens te worden verwerkt. Wij vragen u naar uw gezondheidstoestand en verwerken deze informatie ten behoeve van u en delen de noodzakelijke informatie met de medisch adviseur van de aansprakelijke partij teneinde haar in staat te stellen uw letselschade op een juiste wijze te beoordelen en af te wikkelen.
Medische informatie van de behandelend artsen of therapeuten, welke verzameld wordt, wordt beoordeeld door onze medisch adviseur. Deze informatie mag door ons en door onze medisch adviseur worden ingezien. Wij ontvangen zijn/haar advies en delen dit altijd met u.
Wat komen wij bij u doen indien wij u bezoeken?
Indien een bezoek aan u gewenst is, zullen wij u veelal thuis in uw eigen vertrouwde omgeving bezoeken. Het voordeel hiervan is dat wij u persoonlijk leren kennen en u kunt ook beter aangeven tegen welke beperkingen u aanloopt.
Door onze advocaat of expert wordt na het gesprek met u een rapport opgemaakt waarin alle voor de schade relevante gegevens worden verwerkt zoals door u aangegeven. Hierin kan de schade worden opgenomen zoals door u is aangegeven evenals gemaakte afspraken. U krijgt dit rapport altijd voor akkoord voorgelegd. In overleg met u kunnen wij dit rapport eventueel delen met de aansprakelijke partij.
Wij stellen ons toetsbaar op
Zoals u op onze site kunt lezen draagt ons kantoor het Nationaal Keurmerk Letselschade. Wij worden door het NKL periodiek getoetst op keurmerk waardigheid. Wij werken conform de Gedragscode Behandeling Letselschade (GBL) van De Letselschade Raad, hetgeen bijdraagt aan een soepel, respectvol en transparant verloop van de schaderegeling, waarbij onnodige belasting van u als slachtoffer zoveel mogelijk wordt voorkomen. Voorts hanteren wij de Gedragscode Openheid medische incidenten en betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (GOMA). Meer informatie kunt u vinden op de site van De Letselschade Raad: https://deletselschaderaad.nl/stichting-letselschade-raad/gedragscodes.
Tevredenheid staat voorop
Natuurlijk proberen wij voor u het beste schaderegelingsresultaat te behalen, maar van rechtswege zijn soms niet alle wensen te realiseren. Wij communiceren altijd open en eerlijk en doen u absoluut geen beloften die wij niet kunnen waarmaken.
Wij zijn mensen die ook fouten kunnen maken. Uiteraard proberen wij dit altijd te voorkomen, maar kunnen dat niet garanderen. Mocht u tussentijds onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij uw schade behandelen, dan kunt u ook gebruik maken van onze klachtenregeling die onderaan onze website te vinden is.
Dat neemt niet weg dat wij altijd respectvol met elkaar willen blijven omgaan in volle professionaliteit. Wij stellen het op prijs als wij na het afwikkelen van uw schade, toch ook van u mogen vernemen hoe u de samenwerking met ons heeft ervaren. Wij sturen u dan ook een formulier waarmee wij een tevredenheidsonderzoek doen. Immers, wij leren ook graag en willen altijd beter worden.